1 vecka efter operationen!

Ja nu har det gått 1 vecka sedan jag låg på operationsbordet o fick 5 hål i magen o en ny magsäck.
Den dagen sov jag till kl 18.30 på kvällen blev körd till op 07.45 och kom till uppvaket kl 13.30 vet inte men till mamma hade dom sagt det det blivit försenat frågade läkaren som sa att operationen tagit 3 tim.
Från det jag vaknade har jag mått superbra ok lite ont i såren o öm i magen  fick dricka isvatten när jag kom upp till avdelning 6 oohhhh så gott, var torr i näbbet:-)
På morgonen efter fick jag yougurt mmmmmmmmmm det var bara så gott.
Till lunch blev det soppa oxå fantastiskt gott.
Ja sen var jag redo att åka hem.....men nä du tidigast på onsdag......vet inte hur jag fick dagen att gå jag hade lite feber o den ville dom få ner.

Äntligen onsdag och rond med ett leende o bedjande ögon gick läkaren med på att jag fick åka hem jag sa att jag likabra kunde ta alvedon hemma för att få ner febern.
Fick med mig 5 st injektioner som jag skulle ta var kväll, blodförtunnande o en massa papper bla sjukskrivning, läkaren ringde oxå in en massa vitamintabletter som jag ska börja ta när jag får äta riktig mat.
Ringde Anders redan på morgonen och sa att jag ville hem nuuuuuuuuuuuuu. Klockan 11.15 kom så äntligen min man o körde mig hem åt soppa sen gick jag o lade mig en stund oj vad jag sov gott.

Har gått ner sammanlagt 9.4 kg sen starten 2.9 kg på en vecka helt ok.
Dom första dagarna gick jag inte ner något dom hade ju pumpat mig med glykos o natrium masssa påsar så det var först på torsdagen jag gick ner i vikt.

Äter var 3:dje timmme lättfil, yogurth, nyponsoppa, kelda soppa helt ok ska dricka 2 liter vatten detta gör jag tyvärr inte jag glömer det.....men jag får bättra mig.

Kommentarer
Postat av: Lena

Skönt att läsa att du är pigg och att det gått bra, har ju undrat så ;-)



Vad är din plan på att du ska gå ner i vikt?

Du måste ju berätta för oss nyfikna.

Startvikt och sen följer vi dig till din målvikt, det brukar sporra dessutom :-)



Kram

2010-03-15 @ 23:26:09
URL: http://lenalag.org
Postat av: Mia

Har väntat på att få läsa ditt första inlägg :D

2010-03-16 @ 08:30:16
Postat av: Lena

Jag vet inte men 30 till hade suttit fint.....

2010-03-19 @ 13:26:26
URL: http://lenalag.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0