På jobb

- 29,5 kg bara 5 små hg till så e det - 30 kg på 6 månader det är underbart.

Lite tillbaka blick.........

Mannen o jag hade 1 veckas semester ihop den blev totalförstörd pga att vi skulle köra svärmor till zurich för att hämta en "fucking" tavla. Fatta det e bara så jävla långt att köra.......mannen tyckte det var det minsta han kunde göra................fattar inte hur Doris kunde fråga om vi kunde köra henne dit..............går över mitt förstånd.
Men det gjorde vi alltså åkte Trelleborg-Travemunde på söndag kvällen delade hytt med Doris....Kom i land kl 07.30 på morgonen o började köra....rätt coolt att hålla 160 km/tim på autoban. Körde till Singen som ligger 45 min från zurich hade några korta stopp för en fika o lunch samt kissestopp.Tog in på hotell i Singen Doris tyckte vi kunde ha ett familjerum...tack o lov hade dom inte det så vi hade ett dubbelrum o Doris ett enkelrum.Efter frukost körde vi till Zurich gick på hennes föräldrars grav satte en blomma sen körde vi vidare till Hugo som hade tavlan. Efter en pratstund tog vi tavlan o hade ett fasligt jobb att få in den i bilen men det gick sen blev det till att besöka Inge´s grav satte blommor sen tog vi en fika innan det blev dax att ge oss av. Körde till kl 20.00 tog in på hotell i en mysig stad. Körde vidare efter frukost, körde till Hanover hittade dock inget varohus men vi åt lunch där, körde vidare till nästa stad som var betydligt mindre som hade 2 stora varohus köpte loss där. Vi åt middag innan vi skulle ta båten hem igen. Efter ett samtal med grannen blev vi informerade om en taxfree precis vid hamnen där köpte vi vin, cider, öl, alkoläsk o sprit. Fin o stor hytt på vägen hem som vi delade med Doris tog några drinkar i baren o gick sen i säng. Så äntligen hemma på torsdag morgon Martin blev glad för att vi var hemma o djuret skrattade när vi kom åt frukost sen körde vi Doris o tavlan hem.
Ja så var det bara 3 dagar kvar på vår semester. Men vi har ju kommit på att någon bilsemester inte passar oss.