Tisdag

- 19 kg på vågen :-)))))

Helgen förflöt fint, i Lördags var vi  hos Thés o Neil och invigde deras nya grill, Det blev fläskfile, nypotatis o aioli, sen blev det kortspel skippo kuligt.Vi var nog inte hemma fören kl 22.
Söndagen tillbringade vi utomhus strålande solsken. Anders hade snickrat ihop en låda som jag kunde så lite grönsaker i så den lade vi på plats och fyllde med jord. Vi ska sätta upp lite belysning i trädgården (Anders fick fina lampor av mig o Doris för ca 5 år sedan) så han drog lite kablar till det.

Nu till en tragisk sak.... Mitzy har varit jättedålig hela helgen hon åt inte det sista hon åt var en leverpastej smörgås som Martin gjorde åt henne i fredags på lördagen började hon att kissa inne kunde inte hålla sig vi tog henne till vetrinären i måndags. Hon undersökte henne o sa att knutan hade växt o satt in i frambenet så det gick inte att operera om dom mot förmodan hade gjort detta så hade hon säkert inte överlevt en operation.
Så jag ringde till Thés som kom dit tillsammans med Martin o Neil.
Anders, Thés o jag var inne hos henne hon fick först en lugnande spruta sen fick hon en överdos av sömnmedel o somnade stilla in. Thérese var helt förstörd, när det var över gick jag ut till Martin och frågade om han ville klappa henne en sista gång så det gjorde han. Vi bad att dom skulle ombesörja kremeringen.Så nu har vi bara en hund. Thérese o Neil kom hem och åt tillsammans med oss.R.I.P



Så till något roligare idag var jag hos Eva som tog bort alla dom grå så nu e jag en riktig blondin igen. I morgon ska jag upp tidigt riktigt tidigt vi ska ha temadag med jobb.
I Söndags var vi på 20-års kalas hos Stella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0